De syv workshops

De syv workshops er opdelt i tre dele:

  1.  ”Kickoff- og kompetenceudviklings-forløb" med to workshops
  2. "Forretningsudviklingsforløb" med fire workshops
  3. En afsluttende session med deltagelse af et eksternt panel og fejring af et vellykket forløb.

 

1. ”Kickoff- og kompetence-forløbet"

”Kickoff og kompetence”-forløbets to workshops bliver afholdt i slutningen af september. Her bliver du, sammen med dit team, klædt på til at indgå i samarbejdsrelationen og imødegå forretningsudviklingsudviklingsforløbets udfordringer.

  • 16/9-20 kl. 16-21: Velkomst, præsentationer samt fokus på kompetencer i teamet og det gode samarbejde
  • 23/9-20 kl. 16-19: Intro til Design Thinking med fokus på validering samt introduktion til resten af forløbet

 

2. "Forretningsudviklingsforløbet"

Forretningsudviklingsforløbets fire workshops bliver afholdt i oktober og november. Dette er det egentlig forretningsudviklingsforløb, hvor der er fokus på, at du og dit team gennem forskellige faser når en brugbar og implementerbar løsning på et udvalgt arbejdsområde.

  • 8/10-20 kl. 16-21: Præsentation og valg af udfordring, ”mapping” af virksomheden samt afdækning af udfordring/arbejdsområde
  • 21/10-20 kl. 16-20: Fokus på idégenerering og udvælgelse af løsningsforslag
  • 4/11-20 kl. 16-19: Fokus på prototyping og test/validering
  • 18/11-20 kl. 16-20: Pitch og finpudsning

 

3. Afslutning

Ethvert godt forløb skal have en god afslutning. Derfor får vi eksterne erhvervsfolk til at give dig og dine teammedlemmer feedback og sparring på jeres færdige løsning.

  • 3/12-20: Fremlæggelse af færdige løsninger for eksterne erhvervsfolk samt fejring med bobler, snacks mv.

 

Forløbets læringskonsulenter, Jesper Vestergaard og Jesper Thinnesen, vil være til stede til at give jer værktøjer og rådgivning gennem forløbet. Imellem de fire sessioner arbejder grupperne af studerende og repræsentanterne fra startuppen selv sammen, ligesom vores forretningsudvikler, Thomas Hammer-Jakobsen, kan kontaktes.

Der vil til alle sessioner være forplejning i form af kaffe/te og sødt samt en sandwich til aftensmaden.

Kontakt os

Hvis du har spørgsmål, så kontakt projektleder Annika Jørgensen: